Musical, voetbal en 17 mei! - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Ilonka Glorie - WaarBenJij.nu Musical, voetbal en 17 mei! - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Ilonka Glorie - WaarBenJij.nu

Musical, voetbal en 17 mei!

Door: Ilonka

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

18 Mei 2012 | Noorwegen, Trondheim

Wat heb ik een heerlijke gezellige drukke week gehad! Met als leukste gedeelte toch wel 17 mei. Maar ik begin bij het begin. Dinsdag kregen we bezoek in onze klas. De kinderen waren allemaal heel erg enthousiast wat in mijn klas betekend dat ze allemaal aan het stuiteren (dit is niet figuurlijk) zijn.. Daarbij maken ze allemaal rare geluiden waardoor ik eerder het idee had dat ik speciaal onderwijs aan het werk was. De kinderen hebben mijn vriendenboekje allemaal gevonden en zijn druk bezig met het schrijven erin.

’s Avonds hadden wij onze grote lang verwachte voorstelling. We hebben ’s middags alles klaargezet in de gymzaal, heerlijk wat een gesjouw en gedoe. (Ik had de dag erna echt super veel pijn aan mijn spieren, maar ach.. the show must go on!) De voorstelling was echt super gaaf! Wat was ik trots op die kinderen! Toen de voorstelling afgelopen was, was er nog een praatje van de basisschool coördinator. Die ging even alle kinderen en leerkrachten bedanken. Erwin en ik werden speciaal in het zonnetje gezet en kregen op het podium een hard applaus van de ouders en kinderen en een bedankje. Een tas van de school met chocolaatjes en een cd met het schoollied erop. Super leuk! Daarna was het haasten, want we gingen uit eten met de leerkrachten van de andere scholen. We gingen in Bakklandet eten bij een restaurantje met allemaal verschillende stoelen, tafels en bankjes. Geen muur die recht was. Echt heel leuk. Gezellig gepraat en gegeten.

Woensdag op mijn stage weer de kinderen in mijn vriendenboekje laten schrijven. Één van de kinderen heeft hem toen mee naar buiten genomen en ik heb nu geen flauw idee meer waar hij is. Dat meisje had ik ook niet meer gezien aangezien die een andere les had na de pauze! Dus hopelijk is hij maandag weer terecht anders moet ik nog een nieuwe zoeken. Op school ook bezig geweest met de rapporten voor de kinderen. Toch wel leuk dat ik hier ook een grote invloed in heb. Na schooltijd eerst richting de stad gelopen met Erwin. Daar heb ik mijn ring opgehaald. Ik ben er super blij mee! Een ring die mij altijd zal herinneren aan deze geweldige tijd =) Daarnaast ook nog een waterfles gekocht. En ik moet eerlijk zijn, ik ben helemaal verliefd. Ik drink opeens een stuk meer.

Nadat we een broodje hadden gegeten bij onze favoriete tent (Big Bite, helaas zit dit volgens mij niet in Nederland) en we bij mij thuis onze spullen hadden gedumpt zijn we naar het voetbalstadion gegaan. Ongeveer 15 minuten lopen van mijn huis dus lekker dichtbij. Van Hans hadden we de kaartjes gehad. Twee gouden seizoenskaarten, klinkt toch wel leuk! Onderweg nog een hele handige sjaal/muts/bandana/ weet ik veel wat gehad. Met het logo van Cirkus Shopping erop, het enorme winkelcentrum dat Hans aan het bouwen is, dus toch leuk om daar ook nog wat van te hebben.
Naast het stadion was nog een feest iets met allemaal standjes voor eten en spullen van de club en er zou ook een optreden komen. Naja, het optreden was in de achterkant van een vrachtwagen en de artiest moest met een keukentrapje naar boven klimmen.. Dus dat was niet veel soeps. Bij een tentje nog een vlaggetje gescoort en toen richting de stoeltjes gegaan. Gelukkig hadden we kussentjes op de stoeltjes, zat een stuk lekkerder. We hadden goede plaatjes en konden alles goed zien. De zus en zwager van Hans waren er ook en toen kon de wedstrijd beginnen. Even voor de duidelijkheid Rosenborg staat 2e en Hønnefoss 12e. Nou….. Wat was dat een slechte wedstrijd! Echt nog nooit zulk slecht voetbal gezien. Eigenlijk verdiende ze het wel om met 1-0 te verliezen. Maar het maakte de sfeer in het stadion niet echt leuker. Je bent toch liever aan het juichen dan boe aan het roepen. Tijdens de rust kwam de enige goede voetballer op het veld die een bal ging hooghouden en ook de trauma helikopter had niets te doen want die kwam ook 3 keer over, waarbij ze ook 1 van de medewerkers aan een touw onder de helikopter hadden hangen. Vol schaamte en blij dat dit niet mijn club is richting huis gelopen

Gister was het dan de grote dag. De dag waar al de kinderen naar hebben uitgekeken en ik ook. 17 mei. In Nederland betekende dit Hemelvaartsdag en de verjaardag van prinses Maxima. In Noorwegen is dit dé nationale feestdag en de verjaardag van Noorwegen. Je zegt dan ook tegen iedereen ‘Gatulerer med dagen’ Gefeliciteerd met je verjaardag, dus een beetje de verjaardag van iedereen. Hier in huis was er weer lekker hectisch. Ik stond al klaar en ook Hanna stond in haar traditionele jurk. Anni, het Duitse meisje was er ook klaar voor.. Om 5 over half 9 gingen we eindelijk richting school waar alles om 10 over half zou beginnen… Dus we waren weer op tijd ;) Op school zag ik al veel mensen met traditinele kleding lopen. Wat is dat mooi zeg! Vrouwen in een mooi versierde jurk uit de regio van waar ze vandaan komen en mannen in een pak met een kniebroek met lange sokken. Andere mannen hadden gewoon een pak aan en alleen ik had een spijkerbroek aan. Na een praatje van de directeur en één van de ouders zijn we richting de stad gelopen.

Achter de oranje vlag van de school stonden de kinderen per klas. Dat was het enige georganiseerde. Voor de rest was het een beetje een zooitje. Maar na veel wachten en een wandeling waren we bij de kathedraal waar we klaar konden gaan staan voor de parade. Een aantal kinderen vroegen me of we al terug naar school gingen en toen moest ik ze het nieuws brengen dat we nog moesten beginnen. Alle kinderen hadden het koud en waren nat. Het regende namelijk ontzettend! Ook ik was doorweekt, maar dat kon mijn pret niet drukken. Ik vond het geweldig! Uiteindelijk konden we dan beginnen met lopen. En ik moet eerlijk zijn, ik vond het echt heel bijzonder. Alle mensen die langs de weg stonden en Hoera riepen en zwaaide naar de kinderen. Ik voelde me even op en top Noor en was trots op het land. Na een wandeling van een half uur kwamen we bij het einde en gingen de kinderen op weg terug naar school voor spelletjes. Erwin en ik zijn terug gegaan naar de stad om de rest te kijken.

Nou.. Dat werd de rest van de vlaggen bekijken. We hadden ons plekje gevonden bij de Big Bite waar we heerlijk van een broodje en warme chocolade melk aan het genieten waren van de tocht die voorbij ging en beter nog alle mannen in pak die voorbij liepen. Na de kinderen parade kwam er een parade met alle verenigingen voorbij. Voor deze parade gingen we weer in de regen staan en hebben die bekeken. Echt heel leuk om te zien. En wat een mensen hebben ze hier! Super veel mensen in de parade, maar nog meer mensen die gaan kijken. Dit feest is echt een familiefeest. Alle mensen gaan na de parade met hun familie gezellig eten en leuke dingen doen. Erwin en ik hebben bij mij thuis een halve film gezien. Het was eigenlijk 3 kwart van een film, aangezien we eerder weg moest maar ik heb ook een kwart gemist omdat ik sliep. Rond half 6 richting een collega gegaan van school en daar met alle leraren van de bezoekende scholen soep en lekkere dingen gegeten. Dit was super gezellig. Rond half 1 weer richting huis gelopen en om 1 uur lag ik eindelijk in mijn bed.

Vanochtend werd ik pas om half 11 wakker en dat is iets wat echt uniek is! Net mijn kamer opgeruimd en al een hoop dingen in mijn koffer gedaan. Volgens mij is mijn koffer echt veel te zwaar, maar niets aan te doen. Mijn bureau is helemaal leeg en dat is wel heel apart! Vanavond richting een andere collega voor een pre-party en stappen. En morgen weer…. Dus nog leuke dingen in het verschiet dit weekend!

Nog even een link naar de Noorse krant, want ik was gewoon weer op ‘tv’. Op de site even naar beneden scrollen en daar in het eerste filmpje komt mijn school langs op 14.40. Ik loop lang op 15.00. Voor handtekeningen wil ik jullie graag verwijzen naar mijn manager, contactgegevens staan op mijn fanpage! http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1824283.ece
Daarnaast staan er ook nieuwe filmpjes op deze site!

Sorry voor de lange blog, maar er is gewoon te veel gebeurd.

  • 18 Mei 2012 - 14:23

    Mia Oosterlaar:

    Ilonka, weet je dat ik je straks vreselijk ga missen? Ik geniet erg van je verhalen, en niks geen sorry dat ze te lang zijn, ze zijn juist leuk, en je moet gewoon alles vertellen, anders missen wij de helft!
    Geniet nog even van alles en tot in Age Binne.
    Mia.

  • 19 Mei 2012 - 08:28

    Marja:

    Wat een leuke blog weer, nou meid het zit er bijna op, wat is dat snel gegaan zeg. Heel veel plezier nog en alvast een goeie terugreis en hopelijk niet teveel bijbetalen voor je bagage. Liefs uit Limmen. Cock en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Buitenlandstage Trondheim

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Weer thuis

26 Mei 2012

Dag Trondheim!

24 Mei 2012

En dan zit het er bijna op...

21 Mei 2012

Oeps! Vergeten…

18 Mei 2012

Musical, voetbal en 17 mei!
Ilonka

In februari ga ik op reis naar Trondheim, Noorwegen. Hier ga ik stagelopen op de school This (Trondheim international school). Ik ga stagelopen in 3rd grade. Tijdens mijn stage verblijf ik bij de familie Hoff. Ik hoop veel van het land, de cultuur en het onderwijssysteem te leren.

Actief sinds 26 Dec. 2011
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 80004

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 27 Mei 2012

Buitenlandstage Trondheim

Landen bezocht: