Dag Trondheim! - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Ilonka Glorie - WaarBenJij.nu Dag Trondheim! - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Ilonka Glorie - WaarBenJij.nu

Dag Trondheim!

Door: Ilonka

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

26 Mei 2012 | Noorwegen, Trondheim

Wat was gister een rare en aparte dag. Donderdag al mijn spullen al in mijn koffer gedaan maar later nog een keer alles uitgepakt en ingepakt. Ik bleek toch nog wat ruimte gevonden te hebben. Als laatste avondmaal had ik heerlijke Zweedse pannenkoeken. Later was er nog een afscheidstaart voor me, een heerlijke taart door Lotta gemaakt met banaan, aardbei en slagroom. Ook ik had een cadeautje voor de familie als aandenken (een hart met lichtjes erin). Daarna het songfestival gekeken waar ik verder geen commentaar op wil geven……….

Na het songfestival uiterst teleurgesteld naar bed gegaan en mijn wekker om kwart over 6 gezet en super goed geslapen.. Zo goed geslapen dat ik kwart over 7 wakker werd…. En dan heb je opeens nog maar een kwartier! Ik was bij mijn wekker op mijn telefoon vergeten de vrijdag aan te vinken.. Dus lekker handig. Maar, aangezien ik toch alles al had ingepakt hoefde alleen mijn spullen van de ochtend er nog in en kon mijn koffer dicht, of de rits dit leuk vond weet ik niet, maar goed, hij zat dicht! Die arme Hans de opdracht gegeven om mijn koffer van 30 kilo 3 trappen naar beneden te tillen. Nog gevraagd of hij hulp nodig had, maar nee… Zo kon hij zijn mannelijkheid laten zien, ook goed =p De spullen in de auto gezet en afscheid genomen van mijn zusjes en Hans. Lotta bracht mij naar het station. Daar ook afscheid genomen van Lotta, echt heel apart. Zeker omdat Lotta zei dat ik maar een fijn weekend moest hebben had ik niet echt het gevoel dat ik na het weekend weer terug in Trondheim ben maar weer naar Nederland ga.

Op het station kwam ook Erwin er aan dus onze treinkaartjes gehaald en naar de trein gegaan. We hadden comfort besteld, want voor een rit van 7 uur is een beetje ruimte wel lekker. Gelukkig zaten we bij een groepje met 4 stoelen en zaten we ook met de richting mee, 7 uur lang achteruit rijden was bij mij denk ik niet echt goed gevallen. Heel vaak achterom gekeken om de tv toren van Trondheim nog te zien, maar na een tijdje was deze niet meer te zien en was mijn laatste blik op Trondheim geworpen. Tijdens de tocht veel ‘Oeh’ en ‘Aah’ momentjes. Op een gegeven moment weer een groep met kraanvogels gezien, Erwin zijn voorspelling was dat er een eland zou volgen. En ja hoor! Daar was hij dan, de eerste levende, echte, wilde eland die ik heb gezien! Ik kon mijn geluk niet op… En toen later, ja jullie raden het al (of jullie hebben het op Facebook gelezen) nog een eland! Later ook nog even een ‘chips!!’ momentje toen ik mij bedacht dat ik de huissleutel nog bij me had. Dus even een smsje richting Lotta gestuurd en die sleutel moet ik nog even op de post doen in Oslo. In de trein werd ook de temperatuur van buiten aangegeven. En tocht een beetje apart dat hij van 15 graden langzaam omhoog gaat naar 33 graden. In de trein stond de airco aan, dus daar was het redelijk fris. Wat een schok is dat dan als je uit te trein stapt die warmte in.


Met onze koffers richting het hotel gelopen die niet al te ver van het station was en daar ingecheckt. Echt een super gaaf hotel. Het is echt een hotel voor jongeren of oude rockers, een stoer uiterlijk. In de kamer gelijk neergeploft en zoals ook in de Hurtigruten was het binnen een seconde een bende. Hier even omgekleed in wat luchtigere kleren. Arme mensen in Oslo, ik heb een zwembroekshort aan die er eigenlijk niet uitziet en waardoor ik ook mijn mooie witte benen toon, dus zonnebrillen op ;) Daarna hebben Erwin en ik een beetje rondgelopen in de stad. Onze eerste doel was flipflops kopen. Want dichte schoenen zijn niet echt prettig. Daarna zonder doel rondgelopen en maar gekeken waar we uitkwamen. We hebben het stadhuis, de kathedraal, het paleis en veel parkjes gezien. Bij een van de parkjes zijn we met onze benen in het water gaan zitten, lekker een beetje afkoeling. Tijdens een paar dingen hadden we commentaar dat zo begon ‘Bij ons in Trondheim’. Ja nog steeds wonen we in Trondheim.. Onderweg waren we ook een leuk restaurantje tegengekomen. Daar dus gegeten, ik had een hartige taart met brood, heel lekker. Van veel mensen in Trondheim heb ik gehoord dat Oslo een lelijke stad is, maar tot nu toe vind ik het nog heel mooi. Misschien komt dat ook door alle planten en bomen die bloeien en de zon die schijnt. Maar lelijk heb ik het nog niet gevonden.

Terug in het hotel een film gekeken aangezien het uitgaan hier vanaf 23 is en alle tentjes die vanaf 16 zijn vol met dronken jongetjes staat. Ook heb ik al wat meer spullen uit mijn koffer gehaald zodat hij misschien wat lichter wordt. Ik kom zondag aan op schiphol met een lange broek, twee shirtjes, een vest en mijn grote wandelschoenen aan. Niet denken dat er in Noorwegen nog steeds sneeuw ligt, maar het gaat om het gewicht in mijn koffer. Ook bedenk ik steeds meer dingen die ik wel hier kan laten. Tandpasta, haarspullen en dat soort dingen. Ik denk dat ze dat ook wel in Nederland verkopen.

Vandaag gaan we weer op pad in Oslo. Nu iets gerichter en gaan we op bezoek bij het opera huis, het fort en het Vigelandspark.

  • 28 Mei 2012 - 09:28

    Ome Cor:

    Welkom thuis! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Buitenlandstage Trondheim

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2012

Weer thuis

26 Mei 2012

Dag Trondheim!

24 Mei 2012

En dan zit het er bijna op...

21 Mei 2012

Oeps! Vergeten…

18 Mei 2012

Musical, voetbal en 17 mei!
Ilonka

In februari ga ik op reis naar Trondheim, Noorwegen. Hier ga ik stagelopen op de school This (Trondheim international school). Ik ga stagelopen in 3rd grade. Tijdens mijn stage verblijf ik bij de familie Hoff. Ik hoop veel van het land, de cultuur en het onderwijssysteem te leren.

Actief sinds 26 Dec. 2011
Verslag gelezen: 757
Totaal aantal bezoekers 80005

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 27 Mei 2012

Buitenlandstage Trondheim

Landen bezocht: